Tip voor Droge nagels: Olie badje


Kan je je bovenste nagelplaat eraf trekken? Last van velletjes bij je nagel riemen? Breken je nagels snel?
Veel mensen hebben er wel last van... splijtende nagels.
Een ramp voor elk meisje die van nagellak houd want het is de volgende dag na het lakken al aan het chippen ;(

Mensen die last hebben van splijtende nagels  hebben droge nagels, je nagels zijn te droog waardoor je bovenste laag van je nagels loslaat.
Maar ik heb een tip voor jullie waarmee je dit probleem al een stuk kan verminderen!
Omdat de bovenste nagelplaat dus te droog is gaan we die vet maken. En olie werkt daar prima voor!
Ik zal laten zien hoe ik het doe...



Dit zijn mijn nagels voordat ik het olie badje deed:


Zoals je misschien als kan zien heb ik ook heel erg droge nagels maar je zult zien dat het straks al een heel stuk beter is!


Dit is de olie die ik gebruik, hij is van het merk Carbonell en het is olijf olie maar je kan elke soort olie gebruiken die je in huis hebt.

Je doet een beetje in een schaaltje/bakje.




Ongeveer zo veel.
Het komt niet zo presies hoeveel je erin doet, doe het een beetje op je gevoel
Zoveel doe ik er ongeveer altijd in.


Nu ga je het vullen met lauw kraan water.



En dan ga je je nagels erin doen voor ongeveer 5 minuten, het mag langer maar korter zou ik niet doen want dan werkt het niet zo goed.
Als de tijd om is haal je je nagels eruit en dep je ze even af met een tissue/handdoek.
Let op deppen! Je nagelriemen zijn zacht geworden en als je gaat vrijven kun je ze beschadigen..

Dit is hoe mijn nagels er na het badje uitzien:


Je ziet al meteen dat ze een stuk zijn opgeknapt (:
Ik heb het idee dat de olie een soort van 'beschermend laagje' vormt zodat ze minder snel splijten..
Als je dit elke dag doet bijvoorbeeld voor dat je gaat slapen zul je al na een week zien dat je nagels er erg van zullen verbeteren.
Oja,vergeet je nagels en handen daarna niet in te smeren met een lekkere handcrème ;)

Ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben!

Wat zijn jullie manieren om je nagels te verzorgen?

6 opmerkingen:

  1. bedankt voor de tip!
    ik ga het zeker uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superhandig, vanavond even uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe er meteen een citroentje bij. Dat helpt weer tegen het geel van nagels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet duidelijk dat ze ervan opgeknapt zijn! Ik ga dit ook maar eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handag, ga het ook maar es uitporberen!

    BeantwoordenVerwijderen

 
All Beauty for You © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Buy Dofollow Links! =) , Lastminutes and Ambien Side Effects